Jeho nástup provázelo dlouhé čekání a nekonečná zvědavost. Murciélago zůstalo pravým Lamborghini, ale co bude dál? Nepotlačí u druhého modelu duch značky chladná kalkulace a marketingové ohledy na výrobní náklady? Bude to ,jen" malé Murciélago, nebo další svébytný model? Bude mít malé zpětné zrcátko u spolujezdce a skládací koncernový klíček? Teď už konečně známe odpověď na všechny svoje otázky!
Od první myšlenky na Babylambo vycházely všechny marketingové, designérské i konstrukční plány z jednoduché úvahy, že má být zacíleno na mladší zákazníky než v případě Murciélaga. Proto bylo jasné, že musí vypadat agresivněji a být ještě sportovnější, a to při zachování jasné příbuznosti mezi oběma modely. A ještě jedna věc. I přes svoje menší rozměry musí být dospělé a musí budit respekt!
Co se týče designu a výrazu, mise byla úspěšně splněna. Jak pojede, tak na to si ještě musíme počkat. Už teď však můžeme směle prohlásit, že se asi není čeho bát. Zatím můžeme vycházet jen z toho, že malé Lamborghini dává každým centimetrem svého těla jasně najevo, že do ostré rodiny s býkem ve znaku evidentně patří! Gallardo dostalo do vínku kombinaci setsakra silných zbraní, kterými by mělo sestřelit Ferrari z jeho hvězdných výšek. Desetiválcový pětilitr, zmiňovaných pět set koní a pohon všech kol. Svými rozměry bude Gallardo daleko pod Modenou, je dokonce menší než Porsche 911 a o celých jednadvacet čísel kratší než Škoda Octavia. Když si vzpomeneme, jak nám Murciélago přišlo úžasné, a že Gallardo (čti gajardo) má všechny předpoklady k tomu, aby bylo ještě mrštnější, obratnější a ovladatelnější, tak se nám z toho tají dech.
Pravda je, že po pekelném Countachu a muskulaturním Diablu vypadá Murciélago až nezvykle uhlazeně, vždyť zlý výraz mu dodává jen ohromný nárazník s masivními otvory sání. A podobně je na tom i menší Gallardo. Slovo podobně je ale na místě, díky použití jiných materiálů na stavbu karoserie mohli jít designéři trochu jinou cestou, místo jejích karbonových částí na Murciélagu přichází Gallardo s hliníkem, který je možné lépe tvarovat a není třeba se vyhýbat zaoblením. I tady se ostatně ukazuje, jak moc využívá Lambo možností Audi a jeho technologií na tvorbu hliníkových karoserií. Proto vypadá Gallardo dramatičtěji, což by mohlo lépe vystihnout smýšlení jeho mladší cílové skupiny. No fuj, to jsou marketingové spekulace.
Tvary Gallarda jsou tedy více v duchu Lamborghini, nechybí mu ohromné otvory v předním nárazníku a mohutné otvory sání před zadními koly - vždyť jdou vlastně přes celý bok. Ty dodávají dostatečné množství vzduchu opravdové perle, novému pětilitrovému desetiválci, který přenáší ten brutální výkon na všechna kola. Jestli vás právě teď napadlo, že právě čtyřkolka nese výrobní štítek Audi, pak jste na omylu. Za základ vývoje posloužila technologie použitá už u Diabla VT, nicméně na jeho doladění se podíleli technici Audi s jejich dlouholetými zkušenostmi. Čtyřkolka za optimálních podmínek přenáší třicet procent výkonu na přední kola, zbytek na zadní, v případě proklouznutí jednoho z kol však není problém poslat víc výkonu a točivého momentu na předek. Rozložení hmotnosti se u Gallarda podařilo dostat na takřka ideální poměr, přední a zadní náprava pracují v poměru 42 ku 58 procentům. Ale nejen kvůli váze a rozměrům můžeme prorokovat, že Gallardo bude na silnicích ještě jistější než Murciélago, těžiště Gallarda se totiž podařilo dostat o něco níže i díky kompaktnějšímu motoru, převodovce a spojce. Motor využívá elektronicky ovládaný plyn, čtyřventilovou techniku, variabilní časování všech ventilů a variabilní sání. Tím se podařilo dosáhnout nejen pěti set koní, které poskytuje při 7800 otáčkách, ale i masivního točivého momentu s vrcholem 510 Nm ve 4500 ot. Jenže ani tohle číslo nemůže ukázat, jak pružný motor Gallarda bude. Osmdesát procent točivého momentu totiž nabízí od neuvěřitelných 1800 otáček! Je senzační, že Gallardo dosáhne svými výkony na Murciélago, pouze v maximálce bude lehce pokulhávat - pojede totiž ,jen" 309 km/h Ve výbavě Gallarda najdeme celou řadu dalších aktivních prvků dotahujících bezpečnost auta na maximum, takže tu nechybí zadní diferenciál s omezenou svorností a hromada elektroniky v podobě protiprokluzu ASR, stabilizace ESP a samozřejmě protiblokovacího systému brzd ABS a brzdového asistenta EBD, které zastřešuje elektronický systém CAN BUS a stará se o jejich spolupráci. Malé Lambo bude sedět na devatenáctipalcových kolech, s pneumatikami Pirelli P-Zero s rozměrem 235/40 (vpředu), vzadu se pak budou válet 295/30.
Pod nimi najdeme ohromné brzdové kotouče s vnitřním chlazením, vpředu s průměrem disku 365 mm, vzadu 335 mm a masivní brzdiče jménem Brembo.