Těžko posoudit co je trikem prodávajícího a co je běžná obchodní politika. Asi
nejznámější fintou je "stáčení" ujetých kilometrů. Odborník většinou
dokáže přibližné kilometry určit z opotřebení věnce volantu, sedadel, gum,
pedálů a hlavice řadící páky. U vozidel se servisní knížkou, kde je zaznamenán
kilometrový průběh, se tomuto triku vyhneme. Dalším oblíbeným trikem je uvádět u
vozidla že není bouráno. Při výkupu v bazaru technici posuzují každou opravenou
část karosérie jako bouračku, ovšem při prodeji tvrdí, že vozidlo které nebylo na
rovnací stolici, nebylo havarované. Takže auto, které bylo rozbito např. z obou stran
o svodidla nebylo bourané.
Ze zákona vyplývá záruka i na ojetá vozidla. Většinou klient,
aniž by o tom věděl, podepíše kupní smlouvu s textem, že bazar neodpovídá za
případné závady na vozidle. Tento důležitý text je natištěn
někde dole na smlouvě miniaturním písmem a klient jej může přehlédnout. Proto
doporučuji pokud možno ojetiny kupovat v bazarech, které jsou součástí prodeje
dealera nových vozů. Většinou je zde předpoklad, že tyto vozy byly řádně
prověřeny, dealerovi jde o dobré jméno a snaží se dodržovat záruky.
Ivo Hořínek
vedoucí prodeje nových vozů ŠKODA